Mitä ovat kiltaopen osaamismerkit?

Ammatillisen koulutuksen reformi v. 2018 alussa mahdollistaa kiltamaisen opetuksen yhä useammalla alalla. Opetushenkilöstön osaamismerkkien tarkoituksena on, että monitahoinen Kiltakoulut- toimintamalli hahmottuisi kiinnostuneille entistä paremmin ja olisi otettavissa haltuun askel kerrallaan.

Digitaalisten välineiden osaamisen osoittamisessa hyödynnämme oppiminenonline.com -merkkejä, joista olemme valinneet Kiltakoulujen kannalta keskeisiä merkkejä. Kaikki merkit haetaan soveltamalla toimintamallia suoraan omaan ja tiimin työskentelyyn. Kaikkien ei tarvitse tehdä kaikkea, ja oman alan näkökulma pitää säilyttää.

Miten haen osaamismerkkiä?

KILTAKOULUJEN PEDAGOGIIKKA

Turvallinen ilmapiiri ja motivoivat työtavat takaavat hyvät oppimistulokset.

Peda-metamerkin saat automaattisesti, kun keräät seitsemän kymmenestä tarjolla olevasta merkistä.

Lue merkin ohjeet ja valitse ensimmäiset suoritettavat merkit. Luo Open Badge Passport -tili.

Kuvaa omaan porfolioosi tai jaa linkki pilvitiedostossa olevaan kuvaukseen osaamismerkin mukaisesta osaamisestasi.

Klikkaa "Hae merkkiä" ja täytä nimesi, käyttämäsi osaamismerkkien sähköpostioisoite ja lisää linkki osaamiskuvaukseesi.

Odota merkin hyväksymis- tai täydennyspyyntöä sähköpostiisi.

Ota merkki vastaan ja lisää se merkkikokoelmaasi

KILTAKOULUJEN TIIMIOPPIMINEN

Tiimityötaidot ovat tulevaisuudessa entistäkin tarpeellisempia työelämätaitoja.

Tiimi-metamerkin saat automaattisesti, kun keräät kuusi yhdeksästä tarjolla olevasta merkistä.

DIGITALISAATIO KILTAKOULUISSA

Käytetään kulloinkin asiaan sopivia digitaalisia apuvälineitä

Katso Kiltakoulut-verkoston suositukset Oppiminen Online -digimerkeistä ja liity niiden suorittajiin.