Todista taitosi diginä palkitut opiskelijat

Eilen jaettiin Todista Taitosi Diginä -kisan palkinnot hulppeissa puitteissa. Tämän vuoden palkitsemistilaisuus oli Opetushallituksen Messukeskuksessa järjestämän Digioppimisen areenan päälavalla. Koska kaikki eivät päässeet paikalle, tilaisuus myös striimattiin.

Opiskelijoita palkittiin kuusi ja opettajien sarjassa viisi eri kokonaisuutta, joista suurin osa oli tiimitoteutuksia.

Opiskelijasarjassa oli tällä kertaa kaksi ensimmäistä palkintoa. Ne saivat Siiri Nurkkala Careerian Askolan Maalarikilta Porvoosta hienosta omaa ammattitaitoa pohtivasta myyvästä Blogger-alustan blogistaan

sekä Ammattiopisto Tavastian Ravitsemus- ja cateringalan opiskelija Sari Hattula kokin ammatin luovaa osaa, alan markkinointia ja erityisesti työnhakuun tähtäävästä Instagram-tilistään.

Kunniamaininnat saivat Salon seudun ammattiopiston elokuussa aloittaneet visualistiopiskelijat Elma Kämäräinen ja Sara Lahti blogeistaan, jotka oli perustettu opintojen ensimmäisenä päivänä ja joissa oli jo hyvin runsaasti sekä oppilaitoksessa että työelämässä oppimiseen liittyvää sisältöä. Raati suosittelee opiskelijoiden timelapse-silitysohjevideoita kaikille ja ihastelee taitavasti tehtyä tunnisteiden kirjoittamista jokaisen päivityksen yhteyteen. Tageista ja niistä muodostuvista sanapilvistä osaamisen kertymistä eri ammattitaitovaatimuksiin on helppo seurata.

Careerian Raksakilta Porvoon Oskar Heikkilän Instagram-tili toi tekijälleen myös kunniamaininnan. Työvaihdeiden kuvasarjat ja selostukset helpottavat kaikkien työtä osaamisen hankkimisen seurannassa. Maininnan arvoista on Oskarin opettajan Harri Myllysen lausunto siitä, että vaikka hän itse ei ole innokas somettaja, hän kokee opiskelijoiden blogit ja Instagram-päivitykset niin hyödyllisenä, että ne ovat luonteva osa opetusta.

Lisäksi kunniamaininnan sai Ypäjän Hevosopistosta kahden viikon päästä ratsastuksenohjaajaksi valmistuva Annika Rautio, jolla oli opintojen aikana perustettu Instagram-tili, jota oli jo työnantajan kanssa katsottu työnhakutilanteessakin hyvällä menestyksellä

Onnea kaikille palkituille ja kiitos kisaan osallistuneille opiskelijoille! Opettajien avoimen oppimateriaalin sarjan tuloksista tulee oma päivityksensä.

Liittyvät artikkelit
Uusimmat artikkelit